Blog o bankowości

            Blog o bankowości

sobota, 23 listopada 2013

Bankowość elektroniczna - ebanking

Bankowość elektroniczna - ebanking

B
ankowość elektroniczna to wszystkie usługi przy świadczeniu których kontakt między bankiem i klientem odbywa się drogą elektroniczną. Celem jest ułatwianie dostępu do informacji na naszym koncie bankowym.

Rodzaje usług bankowości elektronicznej:
1.       Terminalowa (za pomocą kart płatniczych)
2.       Internetowa (za pomocą sieci Internet)
3.       Telefoniczna (przy użyciu telefonów stacjonarnych i komórkowych)[1].

W kolejnych postach omówię szerzej poszczególne rodzaje bankowości elektronicznej.



Jakie mam z tego korzyści?
ü  Szybsza realizacja zleceń
ü  Oszczędność czasu – operacje wykonuje się w domu, nie trzeba tracić czasu na stanie w kolejce w banku
ü  Niższe koszty – ominięcie kosztów obsługi klienta
ü  Większe bezpieczeństwo
ü  Wygodna komunikacja – dostęp do konta w dowolnym miejscu i czasie
ü  Bieżąca kontrola – możliwość wglądu na konto i kontrola płynności finansowej[2].

W dobie rozwijającej się bankowości warto znać najnowsze formy obsługi konta bankowego, które ułatwiają nasze życie. Zachęcam do zapoznania się z następnymi informacjami. J




[1] Szwajkowska G., Kwaśniewski P., Leżoń K., Woźniczka F., Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, Komisja Nadzoru Finansowego, Warszawa 2010, s.6.
[2] Bankowość elektroniczna, Wikipedia, http://pl.wikipedia.org/wiki/Bankowo%C5%9B%C4%87_elektroniczna, [dostęp 23.11.2013].

3 komentarze:

  1. W moim przypadku bankowość elektroniczna odgrywa bardzo dużą rolę. mam zrobioną integrację z https://www.cashbill.pl/pobierz/integracje i dzięki temu systemowi mogą klienci w moim sklepie płacić za towary zakupione u mnie. Jak dla mnie osobiście bankowość elektroniczna jest bardzo dobrym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku najlepiej sprawdza się karta prepaid https://www.igoriacard.com/karta-prepaid-dla-podrozujacych która jest zarazem kartą wielowalutową. Dlatego, że często podróżuję to staram się mieć pieniądze w każdej walucie kraju gdzie mam być. Dlatego ja jestem zdania, że taka karta daje nam niesamowicie duże możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrym pomysłem jest taka bankowość elektroniczna i myślę, że sporo ludzi teraz korzysta z takiej formy. Ja jeszcze często używam zaufanego kantoru internetowego https://cinkciarz.pl/wymiana-walut ponieważ gdy potrzebuję waluty obcej to tam mogę ją wymienić od ręki.

    OdpowiedzUsuń